În contextul în care peste 60% din administrația publică are o salarizare sensibil egală cu salariul minim pe economie iar, legea salarizării întârzie să fie discutată și aprobată, Guvernul pune în dezbatere o temă de ”mare interes” și anume cea a stabilirii ”pauzei de masă” la nivelul administrației centrale.
Aparent, acest fapt ar putea fi un semn de normalitate într-o țară membră a Uniunii Europene, însă în realitate, este o falsă temă de dezbatere în contextul în care:
- salarizarea personalului nu este la un nivel decent care să-i permită angajatului acoperirea contrvalorii prânzului,
- inexistența dialogului social la nivelul fiecărei instituții pentru negocierea programului de lucru și implicit a pauzei de masă;
Sindicatul Național al Funcționarilor Publici - SNFP consideră că acordarea pauzei de masă trebuie să fie o opțiune condiționată de :
- existența unei negocieri dintre sindicat și angajator, în funcție de specificul activității fiecărei instituții ;
- acordarea tichetelor de masă pentru întreg personalul angajat;
- crearea de servicii suport pentru familiile bugetarilor care au copii și persoane în întreținere;
- corelarea programului de lucru cu cel al celorlalte instituții de interes (instituții de învățământ, banci, etc);
Fără a se ține cont de toate aceste aspecte pauza de masă va fi transofmată într-o oră de lucru suplimentară NEPLĂTITĂ;