Venitul minim garantat se va plăti de către agenţiile judeţene de prestaţii sociale numai în baza unor situaţii întocmite de primării privind munca în folosul comunităţii efectuată de beneficiarii acestui ajutor social, a anunţat, ministrul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, Ioan Nelu Botiş, în conferinţa de presă de la finalul şedinţei de guvern.
“Banii se vor acorda acelor persoane care muncesc şi se vor acorda în măsura în care comunitatea se implică în a se dezvolta prin sprijinul, prin munca acelor persoane care primesc venit minim garantat. În acest context, toate primăriile sunt obligate să gândească un plan de dezvoltare al comunităţii, plan pe baza căruia se vor întocmi situaţii lunare privind lucrările efectuate de cei care primesc venit minim garantat şi aceste situaţii lunare se depun la agenţiile judeţene de prestaţii sociale. Doar în baza acestor situaţii se pot face decontările pentru venitul minim garantat”, a prezentat ministrul hotărârea adoptată de guvern privind normele metodologice de aplicare a noii legi privind venitul minim garantat.
De asemenea, ministrul a ţinut să amintească faptul că în noua lege a venitului minim garantat, adoptată în decembrie 2010, este prevăzută şi condiţionarea acordării ajutorului de participarea lunară la activităţile de formare profesională derulate de agenţiile judeţene de ocupare a forţei de muncă, nu o dată la trei luni cum era prevăzut în forma anterioară a legii.
Potrivit ministrului Botiş, prin aceste noi prevederi vor primi venitul minim garantat cei care “sunt sănătoşi, au capacitatea de a munci, de a căuta un loc de muncă, iar atâta vreme cât nu pot găsi acel loc de muncă, ei pot beneficia de ajutor social, dar cu o muncă prestată în comunitatea din care provin”.
Conform noii legi a venitului minim garantat, începând cu data de 1 ianuarie 2011 primăriile nu vor mai face plata venitului minim garantat, această sarcină revenind agenţiilor judeţene pentru prestaţii sociale. Emiterea deciziei de către agenţiile pentru prestaţii sociale are la bază dispoziţia primarului privind acordarea dreptului, însoţită de copia cererii de acordare a ajutorului social şi a declaraţiei pe propria răspundere, precum şi de copia fişei de calcul.
După stabilirea dreptului de ajutor social, titularul ajutorului social are obligaţia de a depune din 3 în 3 luni la primaria localităţii o declaraţie pe propria răspundere privind componenţa familiei şi veniturile realizate de membrii acesteia, însoţită de o adeverinţă cu privire la veniturile realizate supuse impozitului pe venit. Primarii pot dispune o dată la trei luni sau ori de câte ori este nevoie efectuarea de anchete sociale în acest sens. (DorohoiNews.ro)
Autor: DorohoiNews.ro