O primă înmatriculare pentru o maşină compactă de 4-5 ani poate ajunge la 1.500 de euro, astfel că târgurile auto au devenit un fel de muzee, cu doi-trei vizitatori pe oră. Avantaj: dealerii de maşini noi.
Creşterea taxei de prima înmatriculare a dus aproape la dispariţia tranzacţiilor de maşini secondhand (SH). "Piaţa e blocată. Acum nu mai poţi să cumperi un autoturism nemţesc cu 5.000-6.000 de euro care să meargă fără probleme câţiva ani. Iar ca să-ţi iei în aceşti bani o maşină nouă, nu-ţi ajung decât pentru ceva din clasa mini. Pentru că au scăzut foarte mult vânzările, multe dintre firmele care vindeau maşini s-au desfiinţat, n-au mai făcut faţă, iar acum au rămas doar persoanele fizice", a declarat Florin Pârvu, patronul Autovit, cel mai mare târg de maşini second-hand din ţară. (DorohoiNews.ro)