Din 2018, cei din administraţia publică, a căror activitate presupune factori de risc, vor fi compensaţi financiar cu suplimente de până la 15% din salariul de bază. Potrivit unui proiect de lege publicat de Ministerul Dezvoltării, sporurile vor ajunge până la 75% din salariul de bază pentru angajaţii care muncesc în condiţii deosebit de periculoase.
Cele mai mari sporuri vor primi, din 2018, cei din instituţiile publice sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor. Spre exemplu, angajaţii care lucrează în condiţii deosebit de periculoase, cum ar fi personalul de la medicină legală sau cei care intră în contact direct cu bolnavii de TBC, vor primi sporuri de până la 75% din salariul de bază.
Pentru condiţii de muncă vătămătoare sau periculoase, angajaţii vor încasa suplimente de până la 35 %. În această categorie se încadrează, spre exemplu, cei care îşi desfăşoară activitatea în locuri unde funcţionează instalaţii de înaltă frecvenţă sau staţii de bruiaj.
Sporuri de până la 20% vor primi şi angajaţii care muncesc în localităţi situate la altitudine sau în condiţii de radiaţii. Totodată, şi bugetarii din administraţia publică vor beneficia de sporuri pentru condiţii periculoase sau vătămătoare, în funcţie de numărul factorilor de risc la care sunt expuşi.
Conform notei de fundamentare a proiectului publicat de Ministerul Dezvoltării, personalul care activează sub influenţa a patru factori de risc va primi un spor de până la 15% din salariul de bază. În ordine descrescătoare, pentru un loc de muncă care presupune 3 factori de risc, angajatul va primi în plus 10%. Iar în condiţiile în care riscul este mai mic, doar 2 factori nocivi, sporul se ridică la 5% din salariul de bază.