Noi reguli pentru racordarea la gaze. Avantaje pentru consumatori, penalităţi pentru distribuitori. ANRE a elaborat un proiect de ordin care modifică Standardul de Performanţă pentru serviciul de distribuţie a gazelor naturale, prin care se stabilesc termene mai scurte şi compensaţii băneşti pe care distribuitorii trebuie să le plătească dacă nu le respectă.
Astfel, distribuitorul va trebui să dea un răspuns la o solicitare de racordare în termen de cinci zile, dacă nu este necesară realizarea extinderii și/sau redimensionării obiectivului/conductei de distribuție a gazelor naturale pentru noul branşament sau dacă extinderea este în planul de investiţii al operatorului de distribuţiue, aprobat de ANRE.
În restul situaţiilor, solicitantul cererii de racordare trebuie să primească un răspuns în 30 de zile. Răsunsul poate fi pozitiv sau negativ
Dacă nu respectă termenul, distribuitorul este obligat să plătească daune de 20 de lei solicitantului cererii de racordare, plus cinci lei pentru fiecare zi de întârziere a răspunsului. Întîrzierea nu poate depăşi 60 de zile.
Distribuitorul este obligat să răspundă la sesizările/reclamațiile scrise ale oricărui solicitant sau utilizator al sistemului de distribuţie cu privire la proiectarea, execuția, recepția și punerea în funcțiune a instalaţiei.
Dacă nu o face, este obligat la o daună fixă de 10 lei, şi, suplimentar, 2 lei pentru fiecare zi de întârziere, începând cu a 21- a zi de la data înregistrării sesizării/reclamației, dar nu mai mult de 60 de zile de întârziere.
ANRE mai impune şi ca firma de distribuţie să pună în funcţiune obiectivul/conducta realizată în maximum nouă luni de la semnarea contractului sau a emiterii acordului de acces, sau de cel mult şase luni de la data obţinerii autorizaţiei de construire. Dacă nu respectă termenele, va plăti o despăgubire fixă de 100 de lei şi, suplimentar, 20 de lei pentru fiecare zi de întârziere, iar întârzierea nu poate depăşi 60 de zile.