Pentru mulţi români care îşi cumpără maşini la mâna a doua din străinătate, drumurile pentru prima înmatriculare duc în Bulgaria. Speriaţi de noua taxă auto, numeroşi proprietari de automobile trec graniţa, ca să plătească şi de 15 ori mai puţin. Unii au pus pe picioare zeci de firme care ajută şoferii din România să-şi înscrie rapid maşinile în Bulgaria.
"Tinând cont că s-au mărit taxele au început să vină din ce în ce mai multe maşini. Nu poţi să plăteşti încă trei maşini ca să circuli cu maşina ta, în ţara ta, dacă ţara ta nu îţi permite atunci trebuie să găseşti o alta modalitate".
Aşa că toate drumurile, care duc serviciul de înmatriculări din Bulgaria, sunt pavate evident cu intenţia de a economisi bani. Punct ochit. Punct lovit. De exemplu, pentru un jeep din 1999, cu o capacitate cilindrica de 5210 cmc, înmatricularea costă în România 8.200 de euro, în timp ce în Bulgaria trebuie să plătim 570 de euro.
Sergiu şi-a cumpărat maşina din Anglia, circulă cu ea în România şi a înmatriculat-o în Bulgaria. "M-am interesat la serviciile noastre de înmatriculare şi când am văzut preţul m-am luat cu mâinile de cap. În România mă costa în jur de 4.000 de euro cu toate taxele, în Bulgaria am scapat cu 550 de euro", a spus bărbatul.
Românii trebuie să fie însă atenţi pe mâna cui dau actele. "Dacă nu e plătit impozitul în Bulgaria maşina se radiază automat şi cetăţeanul merge cu maşina neînmtriculată neştiind", a declarat Sorin Dumitrescu, manager firmă de înmatriculări.
Într-un astfel de caz, sancţionat este, potrivit legislaţiei româneşti, conducătorul auto, nu proprietarul maşinii. Aşa că şi poliţiştii de la rutieră sunt puşi în dificultate. Ei pot amenda şoferul, dacă el este la volan. Altfel, trimise prin poştă amenzile româneşti se transformă în maculatură bulgărească. (DorohoiNews.ro)