Probleme pentru românii care şi-au cumpărat o maşină electrică, în urma celor mai recente decizii luate de Guvern. Cei care îşi încarcă acasă aceste autoturisme sunt direct vizaţi.
Posesorii de maşini electrice din România sunt furioşi: „Rentabilitatea unei mașini electrice nu se mai justifică”. Totul pleacă de la costul în creştere al energiei electrice, dar şi de la decizia guvernanţilor de a reduce plafonul până la care prețul energiei va fi compensat, precum și costurile foarte mari în cazul depăşirii acestui plafon.
Problema apare în cazul persoanelor care îşi încarcă maşina electrică acasă. Doar încărcarea autoturismului duce la un consum de 150-200 kW pe lună, în timp ce facturile sunt acum compensate doar până la 255 kW.
Un proprietar de maşină plug-in hybrid care conduce circa 1.000 km pe lună poate ajunge la un consum lunar de 200 kW, dacă folosește în cea mai mare parte doar componenta electrică a mașinii, explică stirileprotv.ro.
„O încărcare zilnică este cam de 7 kw, la lună între 150 și 200 kw. Văzând măsurile pe care Guvernul le implementează ne punem ușoare semne de întrebare, pentru că, bineînțeles, acest consum este peste plafonul pe care Guvernul l-a indicat și e oarecum curios pentru că se încurajează achiziționarea acestor mașini electrice.
Din păcate, dacă se va opta pentru un nou plafon și un nou preț, acest lucru va fi imposibil de exploatat. Dacă va crește prețul pe kw și va depăși un 0,80 bani pe kw, practic rentabilitatea unei mașini electrice nu se mai justifică”, explică şoferul pentru sursa citată.
La ce soluţii mai ieftine pot apela şoferii?
Atunci când vorbim despre o maşină complet electrică, şoferii care îşi încarcă autoturismul acasă pot ajunge la un consum pe factură de 250 kW şi atunci este imposibil să se mai încadreze în noul plafon.
Românii care au un consum mediu lunar de până la 255 de kW plăti prețul plafonat. Mai exact, vor achita în continuare 68 de bani dacă se încadrează în 100 kW pe lună sau 80 de bani, dacă au un consum între 100 și 255 kW.
La un consum de până la 300 kW, diferențiat de la 255 kW este taxat cu tariful din contract, iar dacă se depășește nivelul de 300 kW, se va plăti prețul întreg pe tot consumul.
O soluţie mai ieftină, pentru cine are această posibilitate, este încărcarea maşinii de la staţiile de încărcare publice, unde un kW costă circa 2 lei. Norocoşi sunt şi românii care au deja instalate acasă panouri solare.