Furnizorii de servicii de telecomunicaţii vor avea obligaţia, începând de la 25 mai 2011, să informeze consumatorii – înainte de semnarea unui contract – cu privire la natura exactă a serviciilor la care se abonează, inclusiv în ceea ce priveşte tehnicile de gestionare a traficului.
Comisia a solicitat Organismului Autorităţilor Europene de Reglementare în domeniul Comunicaţiilor Electronice (OAERCE) să întreprindă o anchetă amănunţită în ceea ce priveşte aspecte esenţiale pentru asigurarea unui internet deschis şi neutru, cum ar fi barierele în calea schimbării operatorilor, blocarea sau strangularea traficului pe internet (de exemplu, în cazul serviciilor de telefonie prin internet – VoIP), transparenţa şi calitatea serviciilor.
Conform rapoartelor OAERCE, majoritatea autorităţilor naţionale de reglementare din statele membre au primit plângeri cu privire la discrepanţele dintre viteza anunţată şi viteza reală a conexiunilor la internet.
Blocarea poate însemna fie îngreunarea accesului la anumite website-uri sau servicii internet, fie restricţionarea acestuia. De exemplu, anumiţi operatori de internet mobil blochează serviciile de telefonie prin internet (VoIP). Strangularea, care este utilizată pentru gestionarea traficului pe internet şi pentru reducerea congestionării, poate fi utilizată pentru a încetini anumite tipuri de trafic, afectând astfel calitatea conţinutului (de exemplu în cazul videostreaming-ului furnizat consumatorilor de către un concurent). (DorohoiNews.ro)