Valentina Burdescu, directorul general al ONRC, a anunțat că, de acum înainte, firmele se pot înregistra exclusiv online.
Românii își vor putea înregistra firmele fără a se mai deplasa la ghișeu, potrivit anunțului făcut de directorul general al Registrului Comerțului.
Procedura este una simplă, iar pentru a putea face acest lucru, românii trebuie să aibă un cont de utilizator.
„Ceea ce este important este că toate evenimentele de viaţă care privesc o firmă înregistrată în Registrul Comerţului se pot derula exclusiv în sistem online.
Procesul este bidirecţional şi toate documentele pe care le emite Registrul Comerţului în derularea acestor activităţi de înfiinţare, modificare, dizolvare, lichidare şi radiere sunt transmise în aceeaşi modalitate, cu semnătura electronică, pe contul utilizatorului”, a declarat Valentina Burdescu, potrivit Agerpres.
Conform acesteia, pe lângă procesul de înfiinţare, modificare, dizolvare şi radiere a unei firme, sunt incluse şi procesele de furnizare de informaţii, certificate constatatoare privind datele la zi ale unei firme înregistrate în Registrul Comerţului, certificatul de raport istoric privind toate menţiunile care s-au înregistrat la o firmă de la înfiinţare.
Ea a precizat că, la ora actuală, pe portalul ONRC, se regăsesc 700.000 de utilizatori care accesează diverse servicii în Registrul Comerţului.
„Pe o perioadă de 5 ani, noi ne-am propus ca din totalul cererilor care se transmit la Registrul Comerţului un procent de aproximativ 60% - 65% să fie depuse prin serviciile online”, a afirmat Burdescu.
Ciolacu anunţă că se reduce timpul necesar înfiinţării unei firme: „De la 72 de ore la doar 24 de ore”
Bogdan Ivan, ministrul Cercetării: „România şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025”
Totodată, Bogdan Ivan, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, a declarat, joi, că hub-ul de servicii publice de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) din subordinea Ministerului Justiţiei reprezintă un model de „foarte bună” practică în ceea ce urmează în transformarea digitală a statului.
Potrivit ministrului, țara noastră „şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025.”
„Hub-ul de servicii publice de la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului din subordinea Ministerului Justiţiei e un proiect extrem de important. (...) Reprezintă un model de foarte bună practică în ceea ce urmează în transformarea digitală a statului român.
România şi-a asumat o ţintă de 36 de servicii publice care vor fi digitalizate până la finalul anului 2025, 17 dintre acestea sunt deja cuprinse în hub-ul de la ONRC”, a afirmat Ivan, într-o conferinţă de presă susţinută alături de directorul general ONRC, Valentina Burdescu, potrivit Agerpres.
El a menţionat că printre serviciile ce pot fi oferite digital de ONRC se numără cele privind începerea unei afaceri, verificarea rezervării denumirii unei companii, înfiinţarea persoanelor juridice, a PFA-ului sau a întreprinderilor individuale, lichidarea, dizolvarea, radierea, insolvenţa unei companii, furnizarea de informaţii, certificate constatatoare.
„Acest proiect vine pe tiparul pe care l-am stabilit deja şi anume cel în care avem principiul interoperabilităţii - odată creat un serviciu public, el va fi interconectabil cu alte interfeţe ale statului român şi va putea să colecteze date de la mai multe baze de date”, a explicat ministrul.
Potrivit acestuia, timpul necesar pentru crearea unei firme se reduce de la 72 de ore la 24 de ore, iar portalul poate fi accesat 24 de ore din 24, şapte zile din şapte.
„Timpul pentru completarea tuturor documentaţiilor, pentru încărcarea lor pentru înfiinţarea unei firme cu asociat unic este în această formulă de aproximativ 15 minute. Şi, prin acest proiect extrem de important, România face paşi semnificativi înspre a se alinia celor mai dezvoltate state în materie de servicii publice online.
De asemenea, toată această infrastructură va însemna un beneficiu pentru aproximativ 2 milioane de antreprenori români. (...) Din punctul meu de vedere, acest concept reprezintă un model de foarte bună practică pentru oricare dintre ministerele şi autorităţile guvernamentale care urmează să aplice proiecte majore de transformare digitală”, a evidenţiat Bogdan Ivan.