Cei mai mari operatori de comunicaţii locali încearcă să atragă cât mai mulţi clienţi în reţelele lor, oferind de la internet gratuit până la pachete de servicii din ce în ce mai accesibile
RCS&RDS, Romtelecom şi UPC, aceştia sunt, în ordine, cei mai mari operatori de servicii de comunicaţii din ţara noastră. Romtelecom este operatorul care a reuşit anul acesta să depăşească UPC şi încearcă să detroneze RCS&RDS din poziţia de lider. Pentru a ajunge pe locul doi, Romtelecom a cheltuit 40 de milioane de euro în primele şase luni ale acestui an.
Printre achiziţii se numără divizia de televiziune prin satelit a Digital Cable Systems, pentru care a plătit 11,2 milioane euro, şi operatorul de televiziune prin satelit Boom TV, cumpărat cu 5,9 milioane euro. De asemenea, NextGen, companie de cablu deţinută integral de Romtelecom, a făcut achiziţii în valoare de 22,8 milioane de euro în primul semestru.
În ceea ce priveşte numărul de clienţi, compania a înregistrat un avans de 23,1% pe internet broadband, la 1,084 milioane de utilizatori, iar pe serviciile de televiziune baza de utilizatori a companiei a crescut cu aproape 31%, la 1,222 milioane. UPC a avut un prim semestru în care a pierdut peste 118.000 clienţi, numărul total ajungând la 1,12 milioane abonaţi. RCS&RDS este lider autoritar cu peste trei milioane de clienţi pe servicii TV prin cablu, satelit şi internet.
Unul dintre cele mai importante criterii în alegerea operatorului este preţul, iar companiile sunt conştiente de acest lucru, purtând un adevărat război al preţurilor.
Oferte pentru toate nevoile de comunicare şi divertisment
Astfel, cei care se abonează la RCS&RDS până pe 30 septembrie plătesc doar 59 de lei pentru un pachet cu televiziune digitală prin cablu, internet fix de 50 Mbps, telefonie fixă şi telefonie mobilă cu convorbiri gratuite nelimitate în reţea, pe fix şi pe mobil.
În plus, trei luni abonamentul este gratis. De asemenea, compania oferă gratuit internet mobil, acces gratuit la reţeaua de hotspoturi Wi-Fi şi transmite majoritatea meciurilor din Liga 1, după ce a achiziţionat cele mai multe pachete din drepturile TV. Cei care nu sunt microbişti, însă vor viteze mari la internet pot alege din oferta celor de la UPC. UPC Fiber Power 120 Mbps este cel mai rapid internet din ţara noastră şi costă 62 de lei pe lună. UPC este, de asemenea, singurul operator care oferă transmisii în 3D şi internet gratuit de până la 10 Mbps. Pachetul Orizont, care conţine TV Digital Familia – 98 de canale, Internet Fiber Power 10 Mbps, gratuit costă 49,6 lei.
La Romtelecom, tarifele variază între 13 şi 19 euro, fără TVA, şi cuprind, în funcţie de tipul de pachet, până la 119 canale de televiziune (pachetul iMaxim pentru serviciul IPTV), viteze de până la 100 Mbps şi mii de minute gratuite în reţea şi sute către alte reţele fixe sau mobile. Pachetele de trei servicii le aduc clienţilor reduceri de până la 33% faţă de tarifele individuale ale produselor.
„Facem eforturi permanente ca vitezele de broadband (disponibile prin ADSL, VDSL şi FTTB) să crească acolo unde este tehnic posibil, fără niciun cost din partea clienţilor. Chiar în acest moment este în curs o migrare de viteze, aducând clienţilor, în funcţie de condiţiile tehnice din zonă, până la 100 Mbps viteză“, potrivit lui Ovidiu Ghiman, director executiv Strategie şi Comercial Rezidenţial.
Cum se poate trece la o ofertă nouă
Cei care au un abonament la unul dintre operatori şi vor să treacă la o nouă ofertă o pot face fără probleme, potrivit reprezentanţilor operatorilor. Astfel, la UPC “orice client care nu beneficiază prin contractul curent de o altă promoţie, poate trece la unul din pachetele noi, promovate prin oferta de vară“, potrivit reprezentanţilor companiei. La RCS&RDS, „de regulă, trecerea către noi oferte, de la o ofertă mai veche la un abonament nou-lansat, se face fără costuri suplimentare. Dar există şi tipuri de abonamente care nu permit migrarea către noi oferte“, au declarat oficialii RCS&RDS.
La Romtelecom, „dacă până la expirarea perioadei minime contractuale sunt mai puţin de şase luni, clientul poate opta pentru orice nou pachet. Dacă până la expirarea perioadei minime contractuale sunt mai mult de şase luni, clientul va putea opta pentru unul din noile pachete dacă îşi prelungeşte contractul pentru cel puţin unul dintre servicii sau dacă alege un abonament superior, cu beneficii suplimentare“, a declarat Ovidiu Ghiman. (DorohoiNews.ro)