Din suma totală, 1,5 milioane lei vor fi rezervaţi pentru campanii de informare publică şi promovare a imaginii şi intereselor româneşti în străinătate, achiziţia de servicii de publicitate media în presa internă şi internaţională, achiziţia de servicii de informare şi promovare pe internet, achiziţionarea ori realizarea unor materiale de prezentare a României în străinătate, precum broşuri, pliante, pixuri, agende, albume foto, calendare, casete video şi insigne.
Vor fi achiziţionate materiale similare şi pentru promovarea şi informarea internă privind politicile guvernamentale în diferite domenii, alături de politicile comunitare, achiziţionarea unor servicii de presă internă şi externă, precum şi pentru servicii de consultanţă internă şi externă, servicii de cercetare-dezvoltare ale căror rezultate „nu sunt destinate exclusiv autorităţii contractante”, inclusiv plata unor consultanţi sau experţi selectaţi de Guvern pe bază de CV şi portofoliu, conform unei hotărâri aprobate de Executiv.
Fonduri totale de două milioane lei vor fi cheltuite, printre altele, pentru organizarea de seminarii, dar şi achiziţionarea de consultanţă pentru analiza şi „optimizarea” politicilor publice şi a strategiilor guvernamentale, comandarea unor sondaje de opinie, achiziţionarea unor baze de date şi rapoarte în domenii de interes guvernamental. La solicitarea Direcţiei de strategii guvernamentale, vor fi acordate avansuri de până la 30% din valoarea contractelor, fără solicitarea unei scrisori de garanţie bancară. sursa: flux24.ro