VacantainRomania, o campanie online inițiată și promovată de eurodeputata Claudia Țapardel pe parcursul lunii august, a strâns peste o mie de fotografii din vacanțele petrecute de români, dar și de străini în România în această vară.
La invitația deputatei de a împărtăși destinațiile romanești favorite, utilizatorii de Facebook au trimis fotografii din toate regiunile țării: Maramureș, Bucovina, Transilvania, Banat, Oltenia, Muntenia, Moldova și Dobrogea au fost locurile preferate de foarte mulți turiști, care au popularizat astfel hashtag-ul #VacantainRomania.
„Proiectul Vacanţă în România a început ca o provocare online de vară, dar reacţiile foarte numeroase pe care le-am primit m-au inspirat să fac mai mult. Mi-au arătat în primul rând că avem foarte mulți oameni care vor să participe la efortul de a-şi promova ţara - ceea ce înseamnă că e momentul să vorbim despre construcția unui brand de țară pentru România. Chiar dacă această campanie a luat sfârșit odată cu vacanţa de vară, discuțiile pe care îmi doresc să le inițiem în România pentru un nou brand de țară abia acum încep” a subliniat Claudia Țapardel, membră în Comisia pentru Transport şi Turism din Parlamentul European.
Europarlamentarul PSD îşi propune să folosească fotografiile trimise de români și străini în cadrul campaniei Vacanta în România pentru a arăta, inclusiv la Bruxelles, ce poate România să ofere Europei în termeni de potențial turistic, natural și cultural.
„În primul an de mandat am promovat ideea că turismul este o soluție economică de viitor pentru Europa și că trebuie să investim în potențialul pe care îl avem pentru a menține Europa pe primul loc mondial în acest sector. Vreau să le arat colegilor din Intergrupul pentru Turism, dar şi altora, Romania văzută prin ochii turiștilor, nu cosmetizată ca în pliantele unei agenţii de turism, ci autentică şi plină de farmec, un loc special încă nedescoperit, care contribuie la bogăţia de opțiuni turistice a Europei”, a mai spus deputata, care este copreședinta Intergrupului pentru Dezvoltarea Turismului European și Patrimoniu Cultural din Parlamentul European.
„Poate cel mai frumos lucru din această campanie a fost, pentru mine, să văd cât de mulți români sunt cu adevarat mândri de România. Le sunt recunoscătoare tuturor celor care au trimis fotografiile lor din vacanță și au promovat prin acest simplu gest turismul românesc, locurile inedite pe care le-au vizitat, dar și diversitatea greu de egalat a României, în termeni de frumusețe naturală, turism cultural sau istoric”, a declarat Claudia Țapardel.