Deputatul PSD Tamara Ciofu a anunțat astăzi că Ministerul Educației a publicat normele pentru aplicarea legii 6/2016 pe care a inițiat-o împreună cu mai mulți colegi parlamentari pentru asigurarea terapiilor de suport a copiilor cu tulburări de învățare din ciclul primar.
Astfel, toți elevii din România, începând de la clasa pregătitoare și până la gimnaziu vor fi testați în fiecare an în vederea depistării riscului de dezvoltare a perturbărilor de limbaj și exprimare. În cazul identificării unor probleme specifice dislexiei, dificultăți de vorbire, disgrafiei, probleme de citire sau discalculiei, afectarea percepției de însușire a abilităților matematice, li se va asigura suport psihopedagogic de specialitate.
„Mulțumesc Ministerului Educației Naționale pentru că a înțeles cât de important este să integrăm acești copii în învățământul de masă și astfel să le oferim o șansă la o dezvoltare normală în societate. În urma adoptării metodologiei pentru legea pe care am adoptat-o anul trecut în Parlament, copiilor cu tulburări de învățare li se va asigura o terapie specifică și vor beneficia de materiale și instrumente compensatorii, precum și de o evaluare adaptată nevoilor acestora pe parcursul fiecărui semestru. De asemenea, profesorii de la clasele zero până la clasa a IV-a vor urma cursuri de perfecționare și formare continuă în domeniul psihopedagogiei tulburărilor specifice de învățare pentru a realiza activități de recuperare individualizată și a comunica părinților planul educațional pentru fiecare copil care prezintă astfel de probleme”, a declarat deputatul PSD Tamara Ciofu, principalul inițiator al legii 6/2016.
Introducerea în legea educației a unui capitol distinct pentru elevii care au tulburări de învățare a fost un demers comun realizat de parlamentarul social-democrat Tamara Ciofu, care este medic pediatru și reprezentanții asociațiilor care asigură suportul educațional persoanelor care suferă de aceste maladii.
La nivelul centrelor județene de resurse și asistență educațională vor fi organizate compartimente de consiliere parentală pentru părinții care au copii cu tulburări de învățare în vederea asigurării comunicării directe între școală, familie și specialiști pentru diagnosticarea și reabilitarea pe tot parcursul școlarizării elevilor.
„Așa cum am procedat și în cazul minorilor cu handicap, a căror părinți au fost scutiți de impozitul pe proprietate de la 1 ianuarie 2016, am considerat că acești copii trebuie spriiniți pentru a avea aceleași oportunități cu cei care nu suferă de astfel de afecțiuni. Este obligația noastră ca parlamentari să modificăm legislația pentru a oferi condiții prielnice de dezvoltare socială și economică fiecărui cetățean din România”, a subliniat deputatul botoșănean.