Parlamentarul social-democrat Mihaela Huncă, secretar al Comisiei pentru învățământ din Camera Deputaților a lansat astăzi un apel public către noul ministru al educației pentru a colabora în vederea dezvoltării cadrului legal privind relația dintre piața forței de muncă și comunitatea profesorilor și elevilor.
„Avem nevoie de o nouă lege a educației care să pună accent pe interacțiunea directă și permanentă dintre cei care activează pe piața forței de muncă și mediul educațional. Trebuie să schimbăm și modul de predare, astfel încât fiecare disciplină să fie corelată cu nevoile reale ale societăţii. În prezent, nu este destul stimulată legătura dintre mediul privat și școală. Nu avem o cultură solidă în ceea ce privește promovarea antreprenoriatului cu accent pe creativitate și inovare, începând de la curriculum și până la modul de raportare al elevilor și studenților la nevoile pieței muncii pentru care se pregătesc aceștia”, a declarat Mihaela Huncă.
Deputatul PSD consideră că numai printr-o implicare a factorilor politici decizionali alături de furnizorii de educație și angajatorii care creeează locuri de muncă calificate se poate realiza un sistem de învățământ sustenabil care să garanteze formarea profesională a elevului și studentului în acord cu piața forței de muncă, precum și o pregătire temeinică a cadrelor didactice.
„În opinia mea, trebuie să impregnăm un caracter coerent și continuu al domeniului educațional prin păstrarea interesului şi motivaţiei tinerilor pe toată durata şcolarizării, de la ciclul primar şi până la finalizarea studiilor superioare. În fiecare parte a țării, cred că elevii și studenții pot studia acele lucruri care să-i poată ajuta să se integreze mai târziu pe piața forței de muncă din comunitatea respectivă. Astfel, pe lângă competențele profesionale, trebuie pus în prim plan spiritul antreprenorial și competențele socio-emoționale, precum și promovarea învățării pe tot parcursul vieții”, a subliniat deputatul botoșănean.
Totodată, Mihaela Huncă pledează pentru o abordare integrată a educației prin care să se realizeze în același timp investiții în infrastructura școlară, în materiale didactice și tehnologii moderne de formare și prin asigurarea unei salarizări adecvate și sustenabile care să se bazeze pe performanță.
„În opinia mea este important să diversificăm posibilitățile de finanțare ale sistemului de educație prin realizarea de parteneriate reale cu sectorul privat, care să completeze bugetele școlilor de stat, astfel încât angajatorii să-și poată forma noile generații de angajați. În prezent, acest lucru se petrece la nivel local, limitat în câteva școli din țară, însă trebuie să devină o componentă esențială a învățământului și să se realizeze la nivelul tuturor unităților școlare. Pentru a atinge un astfel de deziderat, noua lege a educației trebuie să privească domeniul muncii și cel al învățământului ca pe un singur sistem unitar”, a adăugat Mihaela Huncă.