Deputatul PSD Tamara Ciofu a anunțat astăzi că în urma dezbaterilor și consultărilor organizate la Comisia pentru Drepturile Omului, unde a invitat conducerile unităților de învățământ special din țară și reprezentanții Ministerului Educației Naționale și Ministerului Sănătății, încă de anul trecut, Guvernul a aprobat în ultima ședință modificarea Hotărârii nr. 564/2017.
Astfel, se acordă copiilor cu CES din învățământul special alocaţia zilnică de hrană, alocaţia pentru rechizite şcolare, cazarmament, îmbrăcăminte şi încălţăminte direct prin unitatea școlară în care locuiesc și la care sunt înscriși pe toată durata cursurilor școlare, inclusiv în zilele de sâmbătă, duminică și sărbători legale, nefiind condiționată de prezența la școală.
„De astăzi copiii cu cerințe educaționale speciale din învățământul special beneficiază de toate drepturile legale pe toată perioada anului. Este important că au fost avute în vedere ambele modificări pe care le-am solicitat după ce m-am consultat cu unitățile de învățământ special din țară și am trimis solicitări ministerelor de resort. În acest sens, acești copii care locuiesc în internatul unității de învățământ nu vor mai fi lipsiți în nicio zi de masă și îngijire. De asemenea, toate drepturile vor fi direcționate direct prin unitățile de învățământ special care cunosc cel mai bine cum pot să se ocupe de copiii înscriși aici prin adaptarea intervențiilor la specificul fiecărui minor, astfel încât să se recupereze într-un timp cât mai scurt și să beneficieze de cele mai bune condiții de locuire și învățare”, a declarat Tamara Ciofu.
Dezvoltarea copilului cu cerințe educaționale speciale depinde de felul în care este stimulat și de crearea situațiilor care oferă câmpul necesar învățării. Alături de familie, școala vine în întâmpinarea dezvoltării lui tocmai prin crearea unor astfel de situații de învățare și prin încurajarea experiențelor acestuia.
Școala trebuie să contribuie, prin strategiile și metodele abordate, la o cunoaștere detaliată a elevilor, la evitarea eșecului școlar prin ieșirea din sistem, la crearea unei oferte pedagogice diferențiate, adaptând procesul didactic, printr-un plan de intervenție specializat sau plan educațional personalizat, elaborat pentru elevul cu dificultăți.