Dorohoi News Logo

DAS Dorohoi: Vezi cum și unde se trimit cererile, declarațiile și documentele pentru solicitarea unor beneficii sociale

Documente

Direcția de Asistență Socială Dorohoi, având în vedere prevederile O.U.G. nr. 30/2020 pentru modificarea și completarea unor acte normative, precum și pentru stabilirea unor măsuri în domeniul protecției sociale în contextul situației epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, anunță cetațenii din Municipiul Dorohoi, că începând cu data de 30.03.2020, vor putea depune prin poștă (în format letric) la adresa din str. Stefan cel Mare nr.43 sau prin poștă electronică (scanate) la adresa de e-mail: [email protected], cererea-declarație pe propria răspundere pentru acordarea unor drepturi de asistență socială însoțită de toate documentele doveditoare, pentru următoarele beneficii sociale:

- ajutorul social acordat în baza prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, cu modificarile și completările ulterioare;
- alocația pentru susținerea familiei acordată în baza prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei, republicată, cu modificarile și completările ulterioare;
- ajutorul pentru încălzirea locuinţei acordat în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială pentru perioada sezonului rece, aprobată prin Legea nr. 92/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
- alocației de stat pentru copiii acordată în baza prevederilor Legii nr.61/1993 republicată;
- idemnizația pentru creșterea copilulu/stimulent de inserție acordată în baza prevederilor OUG nr.111/2010, cu modificările și completările ulterioare.

Condițiile de acordare, modelul cererii-declarație pe propria răspundere, precum și listele cu documentele necesare stabilirii eligibilității, se află pe site-ul instituției Direcției de Asistență Socială Dorohoi.

După depunerea cererilor însoțite de documentele doveditoare, consilierii din cadrul Biroului de Beneficii Sociale vă pot solicita depunerea unor declarații ori documente suplimentare în situația în care se constată că informațiile transmise sunt incomplete sau pe baza acestora nu se poate determina îndeplinirea condițiilor de eligibilitate, ori se constată existența unor inadvertențe din documentele transmise și cele din baza de date ale altor instituții la care instituția noastră are acces pentru verificarea îndeplinirii de către solicitanți a criteriilor de acordare a drepturilor. 

Vă recomandăm ca, în situația în care doriți să accesați aceste tipuri de beneficii sociale, să specificați în cerere  nr. de telefon,  pentru a vă oferi  informații legate de: eligibilitatea dumneavoastră, tipul documentelor necesare și modalitatea de completare a formularului de cerere-declarație pe propria răspundere.

social
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web