Dorohoi News Logo

IHTIS: Ce pot face eu pentru comunitate

IHTIS pt presa.

„De la debutul proiectului s-au scurs două luni. Evaluarea primelor acţiuni, din lunile septembrie şi octombrie, este mai mult decât îmbucurătoare, ţinând cont de aprecierile participanţilor. Însă atingerea scopului proiectului nostru socio-cultural – pe lângă voluntariatul cetăţenesc până acum impecabil şi remarcabil – implică şi o strânsă colaborare între IHTIS (ca asociaţie non-profit) şi agenţii economici care au posibilitatea LEGALĂ de a ne susţine. Dacă primele două acţiuni au necesitat un buget modest ce a putut fi suportat din pensia mea de invaliditate, cel de-al treilea eveniment - Festivalul de Colinde şi Datini Ortodoxe „TREC MAGII PRIN VATRA MOLDOVEI”, ce urmează a fi organizat de Asociaţia IHTIS în luna decembrie, este un test important pentru toţi agenţii economici dorohoieni. Indiferent de situaţia unei firme, impozitul către stat – mult sau puţin – se plăteşte constant. Un procent din acele sume, ar putea genera o a treia manifestare de excepţie...” – declară pentru DorohoiNews Mihaela Mihăescu, coordonator proiect.

Potrivit dispoziţiilor Legii Sponsorizării nr. 32/1994, cu modificările şi completările ulterioare, sponsorizarea este actul juridic prin care două persoane convin cu privire la transferul dreptului de proprietate asupra unor bunuri materiale sau mijloace financiare pentru susţinerea unor activităţi fără scop lucrativ desfăşurate de către una dintre părţi, denumită beneficiarul sponsorizării. Aşadar, poate beneficia de sponsorizare orice persoană juridică de utilitate publică, cu sediul în România, care desfăşoara sau urmează să desfăşoare o activitate cu caracter direct umanitar, filantropic, cultural, artistic, educativ, ştiinţific, religios, sportiv sau care este destinată protecţiei drepturilor omului şi educaţiei civice ori calităţii mediului înconjurător. Persoanele fizice sau juridice române, care efectuează sponsorizări, beneficiază de reducerea bazei impozabile cu echivalentul sponsorizărilor, dar nu mai mult de 5% din baza impozabilă.

Analizând cele de mai sus, lesne este de înţeles că responsabilitatea socială a agenţilor economici NU implică cheltuieli personale, ci doar puţină birocraţie ce se poate realiza prin bunăvoinţă, solidaritate, altruism, printr-o voinţă sinceră de a face ceva concret pentru comunitatea în care trăim.

Festivalul «TREC MAGII PRIN VATRA MOLDOVEI» va cântări aportul agenţilor economici dorohoieni în cadrul Proiectului CE POT FACE EU PENTRU COMUNITATE, evaluatori finali fiind experţii Galei Societăţii Civile 2012, eveniment naţional care doi ani la rând a situat Asociaţia IHTIS pe podiumul competiţiei.

Conform spuselor organizatorilor, constituirea fondului de premii pentru festival nu necesită neapărat sponsorizări financiare. Darurile oferite concurenţilor pot fi acordate fie în cărţi, rechizite, confecţii,  dulciuri, colăcei, mere, nuci etc.

Posibil ca acest apel de colaborare adresat agenţilor economici dorohoieni să pară mediatizat prea devreme. Însă în funcţie de contactele stabilite cu potenţialii sponsori până pe 15 noiembrie 2011, Asociaţia IHTIS va putea demara procesul de înscriere a colindătorilor în festival. (DorohoiNews.ro)

social
Ultimă oră Toate Știrile
Redacție Versiune web